Monday 16 June 2008

Turkiye 3 - Cek Cumhuriyeti 2 (Muhtesem Mac)

Aman Allahim, bu nasil bir macti boyle. Olduk olduk dirildik vallahi. Tek kelimeyle inancin ve azmin zaferi.
Cek'lerin ilk yarida attiklari gol zaten ben geliyorum demisti, bizim oyuncular tutuk mu tutuk, topa sahip olduklari ender zamanlarda ise oyun kurmaktan acizlerdi. 1-0 dan sonra ve ikinci yaridaki oyunu gordukten sonra ki sanki karsimizda bambaska bir Turk milli takimi vardi, gol umidim vardi hala, atariz diyordum ama Cek'ler ikinci golu atmayi basardilar ve ben herkes gibi artik yenilgiyi kabullenmistim. Ne var ki Milli takimimiz bunu kabullenmedi ve canla basla mucadeleye devam ettiler ve inandilar. 75 nci dakikada Arda durumu 2-1 yapti. Yine umitlendik, acaba esitleyebilme sansimiz varmiydi ? Artik macin sonu da geliyordu. 88 nci dakikada Nihat, kalecinin hatasini affetmedi ve skoru 2-2 yapti. Delirdik adeta, olaganustuydu, mucizeydi, hic olmazsa penaltilara birakmistik. Kim dusunebilirdi ki kalan son 2 dakikada bir gol daha atariz diye. Nihat cikti ve sogukkanli bir sekilde golunu atti. 3-2 Turkiye galip. 15 dakikaya 3 gol sigdirdik ve cildirdik. Ama daha bitmemisti, kaleci Volkan'in gereksiz yere bozayi Koller'i itmesi ve ardindan kirmizi kart ile oyun disi kalmasi maci daha da dramatik hale getirdi. Tuncay aslanlar gibi giydi kaleci formasini ve gecti kaleye (arkadasim Ugur'un deyimiyle "Her Turk kaleci dogar). Ben hayatimda ilk kez kaleci olmayan oyuncunun kaleye gectigine sahit oldum. Varsa sizin bildiginiz yazin valla. Sonunda duduk caldi ve oyun bitti ama biz de bittik. Hayatimda izledigim en muhtesem ve olaganustu maclardan bir tanesiydi. Ilker Yasin ile roportaj yapan biri "yine aglamak istiyormusunuz ?" diye sordu ve ben koptum.
Yine cikip sans diyenler vardir eminim. Valla bu hakeme ragmen ve ikinci yaridaki oynann muhtesem oyunla biz bu maci aldik, buna sans demek saflik olur.
Milli takimimizi cani yurekten kutluyorum, bize unutulmaz bir babalar gunu yasatti. Haydi aslanlar sirada Hirvatlar var.

No comments: