Sunday 31 August 2008

The Human Race 10k - London Wembley


Bugun "The Human Race 10k" yarisina katilmak uzere saat 15:00 de evden ciktim. Birbucuk saat sonra meshur Wembley stadyumuna ulastim. Stadyum gectigimiz yillarda buyuk bir tadilat gecirmis. Gercekten de yerlerden tutun da tuvaletlere kadar cok modern ve temizdi. Milleti costurmak icin once "Pendulum" ardindan da "Moby" yarimsar saatlik konser verdikten sonra dev ekranlarda diger sehirlerdeki kosuyu gosterdiler. Gosterdikleri toplam 3 sehirden biri de Istanbul'du. Isil isil Bogaz Koprusunde kosanlari gorunce muthis duygulandim dogrusu. Ah be simdi Istanbul'da kosmak vardi diye icimden gecirdim. Insallah o da bir gun kismet olur. Konserlerin ardindan sirayla 1,2,3 ve 4 ncu gruplar start aldilar. Ben 4 ncu gruptaydim. Bizim grup ile birlikte unlu Ingiliz maratoncu "Paula Radcliffe" de kostu.

Kosuya cok iyi basladim. Kendimi cok zorlamadan belli bir tempoyla ilk 5 km yi tamamladim. Normalde yorgunluk belirtileri 5 nci kilometre den sonra kendini gosterirdi ancak bu sefer oyle olmadi, hatta kendimi cok iyi hissettigim icin tempomu biraz artirdim. Ne yazik ki mesafe tabelalari olmadigi icin ne zaman sprinte baslayacagimi bilemedigim icin son 1 km yi normal hizda kostum. Finishi gorunce zaten 100 m kalmisti onumde. Cok iyi surede kostugumu hissediyordum ve sonuc geldi. 59 dk 34 sn. Bu bugune kadar kostugum yarislar icerisinde en iyi derecem. Hedefim 1 saatin altiydi ve bunu tutturdugum icin cok mutlu oldum. Londra ortalamasi 57 dk 47 sn, Istanbul ortalamasi ise 1 saat 18 dk 57 sn. Bu durumda Istanbul'dan iyi ama Londra'dan kotu kosmus oldum, yani herzamanki gibi yine Turkiye ile Ingiltere arasinda kaldik :) Ha bu arada yarisi 88506 nci sirada tamamladim ama kac kisi arasindan bilmiyorum. Yaris sonuclari burda.

Benim yaris performansim da asagida.





No comments: