Monday 2 February 2009

Turkiye Tatili ve Kartepe Zirvesi

23 Ocak Cuma sabahi yaklasik 100km uzakliktaki Londra Stansted havaalanina gitmek uzere yola ciktim. Yolculuk cok iyi basladi. Hersey yolunda gitti, kilo sorunu olmadi, zamaninda ucaga yetistim, ucak rotar yapmadi ve zamaninda Istanbul Sabiha Gokcen havaalanina indi. Ucak indiginde saat 19:00 sulariydi. Havas'in Taksim otobusune bindim ancak Cuma aksami oldugundan ve yagmur da yagdigindan yolculuk 1,5 saatten fazla surdu.
Taksim'de indikten sonra gordugum ilk bankamatige daldim (McDonalds karsisindaki) ancak uzun zamandir karti kullanmadigimdan sifremi unutmusum. Sifre de cep telefonumda kayitliydi ancak cep telefonumun sarji bittiginden ogrenemedim. Kaldim Taksim'in ortasinda parasiz (Doviz var ama TL yok, doviz bufeleri de kapali o saatte). Neyse ki Allah'tan yanima Akbilimi almisim. Taksim'den Tunel'e kadar yurudum ve Tunel'de son Karakoy seferine yetistim. Karakoy'de Lise arkadaslarimin bulustugu restaurant'a ulastigimda saatler 10'u gosteriyordu. Tabi ben oraya dalinca buyuk gurultu koptu ve sinif arkadaslarimin hepsi cok sasirdi. Sohbet, muhabbet derken zaman cok cabuk gecti ve gecenin sonunda Suleyman arkadasim sagolsun beni evin onune kadar birakti.



Ertesi gun yani Cumartesi sabah 7'de Doganay, Sinan ve beni almak uzere Hirka-i Serif'e geldi. Istikamet Kartepe idi. Kopru cikisi Yalcin'i da aldiktan sonra yaklasik 1,5 saatlik yolculuktan sonra Masukiye'ye ulastik. Hemen kahvalti yapmak icin gozumuze kestirdigimiz bir yere daldik. Daha sonra diger arabadaki arkadaslar yani Mehmet, Halit, Vahap ve Ergun da bize katildilar. Super bi kahvaltidan sonra Ergun'un tanidigi bi kayak evine girdik. Ordan herkes ihtiyaci olan malzemeyi kiraladiktan sonra esyalari arabalara yukleyip daga dogru yola ciktik. 15 km sonra zirvedeydik. Karanlik cokene kadar kayak yaptik ve aksam oldugunda tam anlamiyla tukenmistik. Gelen herkese tesekkurler, cok yorucu ama bir o kadar de eglenceli bir gun oldu.



Ertesi gun cok sevindigim bir bulusma daha oldu. Halit, Yalcin, ben ve Hikmet. Hikmet arkadasimizi cok uzun zamandir gormemistim cok guzel bir surpriz oldu. Adam gorusmeyeli bosanmis, yeniden evlenmis, cocugu olmus ve Scuba Diving hocasi olmus.
Tophane'de adacayi, kusburnu ve nargile esliginde lafladik, eski gunleri andik hep birlikte. Daha sonra cok yakinda olan meshur kuru fasulyeci "Fasuli" de aksam yemegi yedik ardindan hepimiz evlerimize dagildik.



29 Ocak Persembe aksami ben, Dodo, Sinan, Mehmet ve Halit yine Fatih'te bulusup Vefa Bozacisina gidip Boza'lara yumulduk. Dodo sagolsun iki aksam da raki muhabbeti yaptik.



Sayili gunlerim cok guzel ve bir o kadar da cabuk gecti, eski dostlari gormek, Istanbul'un pis havasini solumak, memleketimin guzelim yemeklerini yemek ne guzelmis. Iyi ki gelmisim.

Megazort

No comments: